1. Kjøp
Ved bestilling inngås kjøpsavtale først når stights.no bekreftet bestillingen gjennom en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelse sendes senest 24 timer etter at bestillingen er mottatt av stights.no. Dersom leveringstiden endres i bestillingen, vil kunden bli varslet om dette så snart som mulig. Du har alltid rett til å kansellere kjøpet gratis frem til varen er sendt. stights.no har eiende- og tilbaketaksrett til alle produkter inntil full betaling er mottatt fra kunden. For å handle hos oss må du være fylt 18 år og tights.se må kunne fastslå kundens bostedsadresse.
2. Priser
Prisene inkluderer mva på 25 % for bestillinger innenfor EU. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres på grunn av forhold utenfor stights.no sin kontroll. For eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. Ingen fraktkostnader kommer i tillegg. Skulle prisen endres har kunden rett til å heve kjøpet vederlagsfritt.
3. Frakt
Gratis frakt på bestillinger innen Sverige. En returseddel sendes på e-post for eventuelle returer/klager
4. Betalingsmåter/betalingsbetingelser
4.1 Faktura (kun i Sverige)
Gebyret for å betale mot faktura er 0 SEK.Vi bruker Klarna for fakturaer, og du finner vilkårene her: https://www.klarna.com/se. Betalingsbetingelser: Ved fakturabetaling gjelder 14 dager fra varen er sendt. Det er Klarnas betalingsbetingelser som gjelder og du finner dem her: Klarna-faktura
4.2 Kortbetaling
Vi bruker Klarna for sikre kortbetalinger. Les mer om Klarna her: https://www.klarna.com/se.
4.3 Direkte betaling via nettbank
Betaling via banken skjer gjennom Klarna. Les mer om Klarna her: https://www.klarna.com/se
5. Leveranser
Bestillinger som legges inn før kl. 13.00 på helligdager behandles samme dag og leveres normalt innen 1-3 dager i Sverige.
Vi tar forbehold om at alle lagervarer blir utsolgt før vi rekker å oppdatere nettsiden, og deretter informerer vi kundene om estimert leveringstid. Kunden har alltid rett til å heve kjøpet vederlagsfritt dersom varen ikke er på lager. Pakkene leveres med DHL til utleveringsstedet.
6. Leveringsforsinkelser
Noen ganger oppstår leveringsforsinkelser fra våre leverandører utenfor vår kontroll. Dette kan for eksempel skje når en leverandør ikke kan oppfylle sine leveringsforpliktelser overfor oss eller problemer i produksjonsprosessen. Hvis det skjer, fraskriver vi oss ansvaret for erstatning til kunden for skaden forårsaket av forsinkelsen. Du kan stole på at vi alltid gir deg beskjed hvis leveransene er forsinket. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet vederlagsfritt ved leveringsforsinkelse.
7. Transport
Stights.no er ansvarlig for transport til deg som kunde. Du og transportselskapet bærer risikoen ved en eventuell retur til oss.
8. Skadet gods
Når du mottar varene dine, er det viktig at du sjekker bestillingen din umiddelbart. Hvis du har mottatt en feil eller skadet vare, kontakt oss så snart som mulig via e-post til [email protected]
9. Angrerett og åpent kjøp
Privatkunder har etter fjernavtaleloven krav på 14 dagers angrerett. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen.Returvarer må være ubrukte og i originalemballasje. Ved bruk av angreretten/åpent kjøp er kunden ansvarlig for returfrakten.
Som kunde hos oss tilbyr stights.no også bytterett innen 30 dager fra du bestilte varen. Dette gjelder kun ubrukte produkter.
10. Klager
Hvis du ønsker å kreve et skadet eller defekt produkt, vennligst kontakt oss på e-post for ytterligere instruksjoner. Gi oss helst beskjed på e-post på [email protected] før du sender noe. Legg ved faktura/kvittering slik at vi kan identifisere returen. Husk at du er ansvarlig for frakt til oss. Ved tvist følger vi alltid ARNs anbefalinger.
11. Refusjoner
Tilbakebetaling skjer via Klarna. Summen refunderes alltid til samme konto som ble benyttet ved kjøpet og så snart som mulig fra vi har mottatt og godkjent returen.
12. Reservasjoner
Vi forbeholder oss retten til å endre priser som følge av store prisavvik fra våre leverandører, skrivefeil eller andre feil utenfor vår kontroll. Les mer om uforutsette hendelser under Force Majeure nedenfor.
13. Beskyttelse av personopplysninger
I forbindelse med registrering og bestilling godtar du at vi lagrer og bruker dataene dine i vår virksomhet kun med det formål å fullføre og yte tjenesten du forventer av oss. I henhold til PUL (Personopplysningsloven) har du rett til å motta informasjonen som vi har registrert om deg og dersom du anser den som feil eller irrelevant kan du be om retting eller sletting fra vårt kunderegister. Ta i så fall kontakt med vår kundeservice (helst på fpost [email protected]). Vi forsikrer også at vi ikke vil selge eller overføre personopplysninger (se vår personvernerklæring). I 2018 erstattes PUL av GDPR, som er nye databeskyttelsesregler som gjelder i hele EU. Siden vi ikke utleverer informasjon til tredjeparter, betyr ikke dette noen direkte forskjell for PUL når det gjelder behandling av dine opplysninger eller vårt forhold til deg som kunde. En forskjell er at vi som virksomhet skal ha oppnevnt en personvernombud. Hos oss er vår administrerende direktør personvernansvarlig. Hvis du har spørsmål om hvordan vi behandler informasjonen din, se gjerne vår personvernerklæring eller kontakt oss på [email protected]
14. Pakken hentes ikke
Hvis pakken din ankommer et avleveringssted, vil et varsel bli sendt til deg via e-post eller SMS. Som kunde er du ansvarlig for riktigheten av mobilnummer, adresse og e-postadresse du oppga.Hvis du ikke henter pakken din, vil du bli belastet med et administrativt gebyr på 250 SEK.
15. Force Majeure
Ved krig, naturkatastrofer, kamphandlinger på arbeidsmarkedet, myndighetsvedtak og sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kunne ha vært forutsett, og påvirker inngåtte avtaler og forpliktelser fra vår side, som gjør at vi ikke kan holde nevnte avtale /forpliktelse, skal danne grunnlaget for at vi fritas fra våre forpliktelser til å oppfylle nevnte avtale.Nedenfor er lenker til det svenske konsumentverket og ARN, hvor du kan lese mer detaljert om forbrukerkjøpsloven og distansavtaleloven m.m. http://www.konsumentverket.se/ http://www.arn.se/
Som forbruker kan du også henvende deg til EU for å få hjelp til konfliktløsning når du har handlet på nett. Link: ec.europa.eu/odr
Deretter kommer du til: «European Commission offisielle nettsted Nettstedet for online tvisteløsning er et offisielt nettsted administrert av EU-kommisjonen dedikert til å hjelpe forbrukere og forhandlere med å løse deres tvister utenfor retten.»
HVORDAN BEHANDLER VI DIN PERSONLIGE INFORMASJON?
Når du handler fra en nettbutikk, vår eller andres, gir du fra deg informasjon om deg selv. Hvor du bor, hvilken e-postadresse du har og hva du handler for. Noen av våre kunder lurer på hva vi gjør med informasjonen og her beskriver vi litt mer formelt hvordan vi jobber med informasjon.
Grunnlaget for alt vi gjør er å behandle kundene våre slik vi selv ønsker å bli behandlet, alltid. Dette gjelder også når det gjelder informasjon.
SAMMENDRAG AV INFORMASJONSHÅNDTERING VÅR
Vi samler inn så lite informasjon som mulig. Vi må vite hvor du bor for å kunne sende varene hjem til deg. Bestiller du til jobben eller sommerstedet trenger vi ikke engang å vite hvor du bor.
Ønsker du å bestille mot faktura må vår samarbeidspartner Klarna ha personnummeret ditt. Først da kan du få varene sendt hjem mot faktura.
Når du betaler med kort, må du oppgi kredittkortnummeret ditt. Det går gjennom en sikker server og Klarna håndterer kortbetalinger gjennom oss.
Da må vi selvfølgelig vite hvilke produkter du bestiller og vi trenger din e-postadresse for å kunne kontakte deg med leveringsmeldinger, endret informasjon m.m. Her kommer en mer detaljert beskrivelse.
HVILKE SYSTEMER ENDNER DINE DATA I?
Når du handler hos oss, går bestillingen din gjennom flere trinn slik at vi kan behandle og sende varene dine til deg.
WOOCOMMERCE
Vi bruker et system for nettbutikken vår som heter Woocommerce. Det er en database hvor våre produkter, våre sider med tekst og alt annet (inkludert denne siden) du ser i nettbutikken er samlet. Når du legger inn en bestilling på www.stights.se, gjør du det i Woocommerce. Bestillingen din havner da i en Woocommerce-database som vi har tilgang til. Woocommerce lagrer informasjonen for oss. Bestillingen inneholder informasjon om hvilke produkter du har kjøpt hos oss, hvordan du har betalt (men ingen informasjon om kredittkort, personnummer eller lignende), adressen vi skal sende varene til. Det er fra Woocommerce du mottar et e-postvarsel om at vi har mottatt bestillingen din og når vi har sendt bestillingen din. Hvis du bytter eller sender varer tilbake til oss, noterer vi det vanligvis i Woocommerce. Et slikt varsel kan for eksempel se slik ut: «170918: Kunden ønsker å bytte til størrelse L i stedet for XL. Sender nye i dag med returpose.» Vi kan også lagre og sette inn e-postsamtaler knyttet til bestilling og utveksling.
Vi skriver aldri noen personopplysninger i notatfeltet, kun ting knyttet til bestillingen.
DEN KLAR
Når du kommer til kassen må du betale for varene dine. Avhengig av betalingsmåte vil en ekstern betalingsformidler motta informasjon om kjøpet ditt. Klarna har et system hvor innholdet i bestillingen er synlig slik at det kan se slik ut: «850.s_3 Evolve-M størrelse L – 1 stk 899 totalt 899 kr» Har du spørsmål om hvordan Klarna behandler opplysningene dine må du kontakte betalingsformidleren.
DIN KUNDE-EMAIL
Når du sender e-post til [email protected]. vi sletter normalt innkommende e-poster senest 2-3 måneder etter at vi har mottatt dem. Hvis vi trenger å lagre informasjon, legger vi denne informasjonen over i WooCommerce.
DATAVERN HOS stights.no?
Vår administrerende direktør er ansvarlig for databeskyttelse og er ansvarlig for å sikre at alle ansatte er kjent med hvordan vi behandler informasjon. Ønsker du å komme i kontakt, send e-post til [email protected]
HVORDAN BRUKER VI DENNE INFORMASJONEN?
Vi bruker informasjonen til å behandle bestillingen din.Vi bruker e-postadressen din for å kunne sende deg informasjon. Dersom du ikke ønsker informasjon fra oss, kan du enkelt melde deg av ytterligere informasjonsbrev via en lenke i informasjonsmailen og vil da aldri bli kontaktet av oss igjen.
HVORFOR LAGER VI INFORMASJON?
Vi lagrer informasjon av regnskapstekniske årsaker. Vi må kunne rapportere data til skatteetaten.
COOKIES
Vi bruker informasjonskapsler. Dette gjør vi for å kunne lagre varene dine i handlekurven.
Vi bruker også Googles og Facebooks tjenester «Google Analytics», «Google Remarketing», «Facebook Pixel». Disse tjenestene bruker også informasjonskapsler.
INFORMASJON TIL ANDRE PARTER
Vi gir aldri informasjonen din til noen andre. Unntak gjøres hvis vi av en eller annen grunn blir tvunget av lov eller rettskjennelse.
FJERN INFORMASJONEN DIN FRA DATABASEN VÅR
Informasjonen vi lagrer eksisterer kun som grunnlag for den økonomiske transaksjonen og oppbevares av juridiske årsaker og kan derfor ikke slettes.
Hvis du har spørsmål, vennligst kontakt oss på [email protected]. Så nå håper jeg du føler deg trygg på hvordan vi behandler dine personopplysninger og ønsker å fortsette å kjøpe fotballtightsene dine hos oss 🙂